måndag 7 juli 2008

Trädhus

Många platser med trädhus som visar en mängd olika modeller, material och konstruktioner.
Här är ett litet och blandat urval.

TreePee är ett tält avsett för att campa upp i ett träd. Vad Pee syftar på får väl var och en fundera på, men en kul idé är det.

Free Spirit Spheres är en rund kula eller är det en fågelholk.

Alnwickgarden, har byggt världens största trädkoja!

O2 Treehouse är ett hus baserat på trianglar som är klädda med en duk.

Blue Forrest har många trädkojor på sitt samvete.

Dessa två fantastiska trädkojor vet jag inget om.
Vet du? Meddela mig i så fall så rätt person kan få kredit.

Trädhotellen i det här landet får vi inte glömma, de är inte så många så de är lätta att redovisa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också bygga ett hus i ett träd, men jag äger inget träd så jag får väl ockuperat ett träd i en park.
Hotellet Hackspetten verkar ju ligga i en park, om han kunde bygga så kan väl jag.
MVH
Nils

Anonym sa...

Jag vill också ha en sådan där trädkula som går att köra å en släpvagn och sedan hänga upp i ett träd. Bätre än en husvagn.
Lisa M

Anonym sa...

Det finns hur många trädhusbyggare som hellst. Kolla denna länksida http://www.treehouseworkshop.com/resources.html En del fuskar genom att använda stolpar.

Kul blogg för övrigt.

Mvh
Sture